NEKOLIKO ČINjENICA O NAJPOZNATIJIM LOGOTIPIMA

Najjeftiniji logo koji je neka kompanija platila

Poznati logotip kompanije NAJK njih je koštao samo 35 dolara.
Suosnivač kompanija Fil Najt naložio je Kerolin Devidson (studentkinji grafičkog dizajna koja je studirala na univerzitetu u Portlandu) da dizajnira njihov najvažniji logotip.

Nakon dizajna čuvenog Svoša Fil nije bio zadovoljan dizajnom, ali bez obzira na nezadovoljstvo istim ipak ga je koristio. Nakon nekoliko godina nakon što je Fil svatio da je pogrešno procenio dizajn, kompanija je za logotip nagradila Kerolin prstenom koji je imao znak najk optočen dijamantima.

Ipak ovo nije najjeftiniji logo, twitter je svoju plavu ptičicu platio svega 5$, kupio je na shutterstock sajtu naravno kasnije je modifikovao. Ali se to vodi kao cena.

Najstariji logo na svetu.

Na logotipu čuvenog piva Stella Artois može se naći natpis “ANNO 1366”, e baš to je godina od kada e koristi taj logotip.
Jedina izmena je što je 1708 čuveno pivo promenilo ime iz Brouverji Artois u danas nama poznati Stella Artois.

Dizajn logotipa odražava poreklo piva iz grada Den Hoorn čije je značenje “Rog” otud i rog u na vrhu logotipa a okvir predstavlja tadašni stil flamanske arhitekture koja je dominirala u gradu.

Skrivene poruke

Jedna od najpopularnijih trka na svetu “LE TOUR DE FRANCE” ima logotip koji izgleda poput ručno iškrabanog teksta.
Ukoliko bolje pogledate videćete biciklistu koji vozi bicikli, a žuta boja prednjeg točka predstavlja sunce i žutu majcu koju dobija pobednik ove biciklističke trke.
U tu grupu ubacićemo i čuvenu Toblerone čokoladu.

Logo ove čokolade u svom imenu krije BERN kao grad porekla a u ilustraciji logotipa u silueti planine krije medveda, inače BERN je poznat kao grad medveda.

Toblerone and tour de france

Najskuplji rebranding

Postoje dva logotipa koji spadaju u najskuplji rebranding, BP i Symantec.
BP je 2010 godine rešio da svoj 70godina star logotip štita zameni heliosom i za tu uslugu platio je 210 miliona dolara. Naravno cena tog redizajna nije samo usluga dizajna, već i ceo rebranding.
Jedino što su zadržali od prethodnog logotipa su zelena i žuta boja koji reprezentuju snagu i energiju, ali o teorijama boja u nekom drugom tekstu.
Ipak najskuplji rebrending pripada symantecu, softwerskoj kompaniji koja je potrošila skoro milijardi dolara na rebrandingu, kupujući celu jednu kompaniju njihovog konkurenta VeriSign kako bi preuzeli njihov znak logotipa i probali da uspostave snagu brendinga poput najk logotipa.

Iz ruke umetnika

Ko bi rekao da se iza logotipa čuvene lizalice krije dizajner ni manje ni više nego Salvador Dali.
1969. godine Dali je pristupio dizajniranju novog logotipa Chupa Chups kompanije, a logotip je postao poznat poput satova koji se tope.
Dali je ime Chupa Chups ugradio u latice bele rade u jarkim bojama.
Svestan brendiranja, Dali je predložio da se logotip stavi na vrh lizalice umesto na bočnu stranu kako bi se uvek mogao videti i kako bi u celini predstavljao cvet.

 

Ovo je kratka priča o par čuvenih logotipa. Neke još čuvenije ostavićemo za neku sledeću priču.
A vama Ukoliko je potreban dizajn ili redizajn logotipa možete nas kontaktirati, sigurno Vas neće koštati koliko i British Petroleum, uspešnost će zavisiti od Vas a mi ćemo Vam pomoći da bude prepoznatljiv i jedinstven.