NEKOLIKO ČINjENICA O NAJPOZNATIJIM LOGOTIPIMA

Najjeftiniji logo koji je neka kompanija platila

Poznati logotip kompanije NAJK njih je koštao samo 35 dolara.
Suosnivač kompanija Fil Najt naložio je Kerolin Devidson (studentkinji grafičkog dizajna koja je studirala na univerzitetu u Portlandu) da dizajnira njihov najvažniji logotip.

Nakon dizajna čuvenog Svoša Fil nije bio zadovoljan dizajnom, ali bez obzira na nezadovoljstvo istim ipak ga je koristio. Nakon nekoliko godina nakon što je Fil svatio da je pogrešno procenio dizajn, kompanija je za logotip nagradila Kerolin prstenom koji je imao znak najk optočen dijamantima.

Ipak ovo nije najjeftiniji logo, twitter je svoju plavu ptičicu platio svega 5$, kupio je na shutterstock sajtu naravno kasnije je modifikovao. Ali se to vodi kao cena.

Najstariji logo na svetu.

Na logotipu čuvenog piva Stella Artois može se naći natpis “ANNO 1366”, e baš to je godina od kada e koristi taj logotip.
Jedina izmena je što je 1708 čuveno pivo promenilo ime iz Brouverji Artois u danas nama poznati Stella Artois.

Dizajn logotipa odražava poreklo piva iz grada Den Hoorn čije je značenje “Rog” otud i rog u na vrhu logotipa a okvir predstavlja tadašni stil flamanske arhitekture koja je dominirala u gradu.

Skrivene poruke

Jedna od najpopularnijih trka na svetu “LE TOUR DE FRANCE” ima logotip koji izgleda poput ručno iškrabanog teksta.
Ukoliko bolje pogledate videćete biciklistu koji vozi bicikli, a žuta boja prednjeg točka predstavlja sunce i žutu majcu koju dobija pobednik ove biciklističke trke.
U tu grupu ubacićemo i čuvenu Toblerone čokoladu.

Logo ove čokolade u svom imenu krije BERN kao grad porekla a u ilustraciji logotipa u silueti planine krije medveda, inače BERN je poznat kao grad medveda.

Toblerone and tour de france

Najskuplji rebranding

Postoje dva logotipa koji spadaju u najskuplji rebranding, BP i Symantec.
BP je 2010 godine rešio da svoj 70godina star logotip štita zameni heliosom i za tu uslugu platio je 210 miliona dolara. Naravno cena tog redizajna nije samo usluga dizajna, već i ceo rebranding.
Jedino što su zadržali od prethodnog logotipa su zelena i žuta boja koji reprezentuju snagu i energiju, ali o teorijama boja u nekom drugom tekstu.
Ipak najskuplji rebrending pripada symantecu, softwerskoj kompaniji koja je potrošila skoro milijardi dolara na rebrandingu, kupujući celu jednu kompaniju njihovog konkurenta VeriSign kako bi preuzeli njihov znak logotipa i probali da uspostave snagu brendinga poput najk logotipa.

Iz ruke umetnika

Ko bi rekao da se iza logotipa čuvene lizalice krije dizajner ni manje ni više nego Salvador Dali.
1969. godine Dali je pristupio dizajniranju novog logotipa Chupa Chups kompanije, a logotip je postao poznat poput satova koji se tope.
Dali je ime Chupa Chups ugradio u latice bele rade u jarkim bojama.
Svestan brendiranja, Dali je predložio da se logotip stavi na vrh lizalice umesto na bočnu stranu kako bi se uvek mogao videti i kako bi u celini predstavljao cvet.

 

Ovo je kratka priča o par čuvenih logotipa. Neke još čuvenije ostavićemo za neku sledeću priču.
A vama Ukoliko je potreban dizajn ili redizajn logotipa možete nas kontaktirati, sigurno Vas neće koštati koliko i British Petroleum, uspešnost će zavisiti od Vas a mi ćemo Vam pomoći da bude prepoznatljiv i jedinstven.

KAKO DO KVALITETNE BROŠURE?

U vremenu digitalnih tehnologija a samim tim i medija, štampane kvalitetne brošure još uvek imaju veliki uticaj u marketingu i predstavljanju brenda i proizvoda.

Da bi čitaoca brošure pretvorili u potencijalnog klijenta i ostvarili konverziju veoma bitno je da se vodi računa o dizajnu i detaljima na brošurama.

Štampom i plasmanom brošure trudite se prikazati proizvode samim tim i predstaviti Vaš brend na najbolji mogući način kako bi privukli nove kupce.

Probaćemo ovim kratkim tekstom da izdvojimo par detalja koji su važni kod dizajna i odabira sadržaja za brošure.

1. PRENATRPANOST ELEMENATA I TEKSTA

Jedna od grešaka koje se često mogu naći na brošurama je previše informacija, fotografija i detalja.

Prekomerna količina slika i teksta mogu veoma loše uticati na brošuru, i nasuprot tome što ste želeli da gomilom informacija  informisati klijenta, ipak ćete ga više zbuniti i odmoći.

Zato, umesto da brošura bude prenatrpana,važno je da se fokusirate samo na ključni sadržaj i slike tako da omogućite očima klijenta da uživaju i mozgu da lakše upije manje informacija.

Prenatrpana brošura
Primer kako brošura ne treba izgledati.

2. IZGLED BROŠURE (KORISNIČKO ISKUSTVO)

Ravnoteža elemenata je ono što brošuru čini primamljivom.

Kod dizajna brošure treba se voditi računa da svaka stranica bude ista, i da svakom stranicom vodite klijenta ka konverziji.

Brošuru trebate tako dizajnirati da svaka stranica bude ista i da klijenta Vi vodite do krajnjeg cilja a to je konverzija i sticanje novog klijenta.

Ako svaka stranica brošure ima različit dizajn i izgleda neusklađeno, tada može biti samo ogroman gubitak truda na dizajn i distribuciju. 

Obavezna stvar kod dizajna brošure je dati klijentu temu za razmišljanje a ne da gubi vreme snalazeći se različitim dizajnom svake stranice i tražeći informacije u lavirintu podataka. 

Kvalitetna brošura

3. KVALITET SLIKA

Slike pomažu klijentima da lakše razumeju sadržaj.

Kod dizajna vodite računa da implementirate stvarne slike proizvoda, usluga, ljudi i lokacija.

Zbog korisničkog iskustva o kome smo prethodno pisali bitno je da se odlučite za ključne slike koje savršeno odgovarati konceptu i dizajnu same brošure.

Ljudi su uglavnom vizuelna bića tu ne bi trebalo praviti kompromise i potrebno je odlučiti se za kvalitetne slike, dobre rezolucije i pristojnog sadržaja.

Loš kvalitet slike ili izbor može narušiti čitav koncept brošure i korisnika nezainteresovati za ostale elemente brošure.

loše fotografije na brošuri

4. KONTROLA PRAZNOG PROSTORA

Kod višestranačnih brošura treba se voditi računa o praznom prostoru.

Iako ste ranije mogli pročitati da brošura ne treba biti prenatrpana to svakako ne znači da trebate ostavljati puno praznog prostora, već unapred trebate razmišljati o elementima i rasporedu elemenata.

Jedan od problema koji se javlja kod praznog prostora na stranici je gubljenje pažnje čitaoca i gubljenje toka kod praćenja sadržaja na brošuri.

Prazan prostor na brošuri

5. ODABIR BOJA

Kod svakog dizajna bitna stavka je odabir boja, te i brošure nisu izuzetak od tog principa.

Dosadašnja istraživanja pokazala su da zaista možete naterati klijenta na kupovinu ukoliko koristite prave boje na pravom mestu.

Sklad i dobar odabir boja može brošuru učiniti privlačnijom, dok  izbor drečavih boja i mešanjem raznih boja može izazvati samo kontra efekat.

loš-izbor-boja

6. KLjUČNE I BITNE INFORMACIJE

Na brošuri bi se samo trebale nalaziti informacije koje su neophodne i koje treba da odvedu klijenta do CTA (poziva na akciju).

Smisao brošure je da steknete nove klijente tako što će Vam se javiti ili doći na lokaciju kako bi se od tog trenutka lično mogli uključiti i ostvariti interakciju sa klijentima.

Ukoliko brošura sadrži previše informacija koje su irelevantne za osnovni sadržaj, verovatno će te izgubiti potencijalne klijente.

Fokusirajte se da sadržaj ne oduzima puno vremena i da ne opterećuje čitaoca nevažnim informacijama i samim tim mu stvara neprijatno iskustvo i nezainteresovanost.

Puno informacija na brošuri

 

7. POZIV NA AKCIJU

Sav sadržaj treba rezultirati jednom ključnom stvari a to je “poziv na akciju”. Poenta je naterati čitaoca brošure da preuzme određenu akciju a to je da postane vaš klijent.

Kod dizajna brošure, kako flajera tako i višestranične brošure bitno je da kod svakog odeljka naglasite benefite i poentirate usmeravanjem klijenta na Vas.

poziv na akciju

Postoji još dosta stvari na koje treba obratiti pažnju. Font, naglašavanje elemenata , dužina naslova… ali o tome ćemo u nekom od sledećih tekstova. Ono što je ostalo da napomenemo je da odabir štamparije i kvalitet štampe.

Izged na monitoru i štampana brošura uvek može delovati različito, zato je bitno odabrati kvalitetnu štampariju i štampati na kvalitetnim papirima.

Klijent uvek može doneti zaključak o kvalitetu vaše kompanije pogledom na kvalitet dizajna vaše brošure.

Nadam se da smo Vam pomogli, a ukoliko Vam je potreban kvalitetan dizajn brošure možete nam se slobodno obratiti i kontaktirati.

5 ODLIKA ZA KVALITETAN LOGOTIP

Kod dizajna logotipa, kako možete biti sigurni da će logotip koji predstavlja Vaš biznis biti uspešan na tržištu?  Uspeli smo da izdvojimo neke od karakteristika koje mnogi dizajneri opisuju kao uslove za izradu kvalitetnog logotipa, ali to ne mora značiti da će i biznis biti uspešan.

Ovo su neke od bitnih stavki koje karakterišu uspešan logotip:

Jednostavnost
Različitost
Relevantnost
Nezaboravnost
Skalabilnost

Jednostavnost: zašto logotip treba biti jednostavan?


Ako biste pogledali logotipe stotinak najuspešnijih kompanija na svetu, videćete da u principu sve one imaju jednostavne logotipe.
Postoji nekoliko izuzetaka, ali većina koristi jednostavne forme, oblike i najviše po dve boje.

Takođe, ako pogledate i uporedite kompanije koje su tokom godina redizajnirale svoje logotipe, videćete da su procesom redizajna svoje logotipe načinili jednostavnijima.

“Dizajn koji je složen ili nejasan sam po sebi sadrži samorazorni mehanizam. Nijedna ilustracija koja doslovno prezentuje brend neće učiniti ono što većina ljudi zamišlja i očekuje. Takav dizajn samo će otežati identifikaciju, a „poruku“ koju treba polati načiniti nejasnijom.
Logotip prvenstveno govori ko – a ne šta,  i to je njegova funkcija”

Paul RandPaul Rand je američki umetnički direktor i grafički dizajner, najpoznatiji po svojim korporativnim logotipom, uključujući logotipe za IBM, UPS, Enron, Morningstar, Inc., Westinghouse, ABC, i NeXT. Bio je jedan od prvih američkih komercijalnih umetnika koji je prihvatio i praktikovao švajcarski stil grafičkog dizajna.

Različitost: prepoznati i odvojiti jedan brend od drugog.

Ne postoji jedan brend za jedan tip proizvoda, što znači da kada uđete u market stotinu proizvoda se bori da Vam privuče pažnju.

Brendiranje je jedini način koji nam pomaže da se odlučimo za jedne ili druge. Takođe Vam pomaže da steknete poverenje.

Da bi odvojili i prepoznali jednu kompaniju od druge, dizajn mora biti različit. Treba da bude odmah prepoznatljiv i da ne liči ni na šta drugo u spektru u kome se vidi.

Kod dizajna logoa mora se razumeti konkurencija sa kojom kompanija ulazi u trku za tržište kao i sa kime će je upoređivati, zato istraživanje dizajna mora biti jedan od prioriteta.

Relevantnost: logo mora odgovarati industriji

 

logo_industrija_sličnosti
Pričajući o različitosti i tendenciji da se razlikujete od drugih dolazi se do situacija da se ide do krajnjih granica iako je važno biti drugačiji ne znači da se pretera i da Vaš logo pristaje niši kojoj je namenjen.

Ljudi su vizuelna bića i vremenom smo stvorili mnogo objekata koji nam pomažu u komunikaciji, ali u zavisnosti od kulture tako su se i objekti razvijali. Tu možemo primetiti boje i smisao boja tako da većina plavu vezuje za dečake, rozu za devojčice i od malih nogu nekako se naučimo na te dve boje.
U principu boje nemaju nikakvo značenje, ali različite kulture drugačije su naučene na boje.

Postoje i niše gde logotipi nose pravila tako da imamo prepoznatljive simbole u logotipima banaka, zubara, advokata i ponekad je najbolje ostati u toj niši i ne eksperimentisati sa dizajnom.

Nezaboravnost: dizajn logotipa mora biti takav da ga ljudi zapamte.

jednostavnost-logotipa_nikeJedna od bitnih stavki je načiniti logo takvim da ga ljudi zapamte. To se može postići primenom nekih od principa navedenih u prethodnim karakteristikama.
Jednostavni logotipi se lakše pamte, takođe logotipi koji se po nečemu izdvajaju u svojim nišama se isto lako pamte.
Što se tiče pamćenja boja takođe igra vitalnu ulogu u prepoznavanju identiteta brenda.

Postoji još drugih načina da logotip postane nezaboravan. Na primer, začiniti ga nečim neobičnim, tipografijom ili kako koristite negativan prostor.

Skalabilnost: stvaranje logotipa koji je efikasan nevezano za veličinu.

 

skalabilnost logotipa

 

Još jedna važna karakteristika uspešnog logotipa je skalabilnost, ovo je možda i najvažniji aspekt nekog logotipa.

U današnjem društvu vidljivost Vašeg logotipa je na svakom uređaju, društvenoj mreži, favikonu, ikoni i svaki od njih iziskuje različitu veličinu logotipa.

Isti taj logotip osim na socijalnim mrežama i internetu može se videti i na boku vozila, izloga ili zgrada. Dakle, dizajn logotipa mora biti efektivan i na 10 milimetara i na 10 metara.

Ono što je važno napomenuti da logotipi više nisu statični objekti, već kompanije imaju mnoštvo logotipa prilagodljivih za svaki tip 

Još jedna karakteristika skalabilnosti koju treba istaći je da neke kompanije imaju različite varijante logotipa za različite veličine.

Takva je varijanta koja efikasnije deluje na malim veličinama, kao na primer, ako imate projekat za koji znate da će se logotip često koristiti u malim veličinama, vredi stvoriti dodatnu varijantu za te situacije.

 

Došli smo do kraja ove priče koju smo delimično preuzeli sa logogeek.uk i pomogli Vam da shvatite važnost logotipa. Ukoliko Vam je potrebna kvalitetna izrada logoa za Vaš brend možete nas kontaktirati.

KOJE TRENDOVE OČEKUJEMO U WEB DIZAJNU U 2021-oj godini?

Niko nije mogao da predvidi burne događaje 2020. godine i kako će oni uticati na svaki aspekt naših života, ali neosporno je da je uticaj pandemije ubrzao prelazak na digitalni svet.

Svake godine prateći šta agencije pišu o trendovima, moglo se pročitati da se očekuju razne promene u tehologiji i dizajnu, ali ove godine se trendovi nastavljaju tako da možemo primetiti nastavak tamnog moda, minimalizma….
Jedina razlika je u tome što se fokus malo više stavlja ne inkluziju web prezentacije i prilagođavanje osobama sa posebnim potrebama kao i adaptaciji svega na online poslovanje, uvođenjem interaktivnih soba, prodavnica , online komunikacije.

Pa da izdvojimo par trendova koji su novi ili se očekuju u 2021 godini.

1. Tamni mod
2. Kolaž
3. Minimalizam
4. Ilustracije

1.Tamni mod.

Dugo je u web dizajnu bela pozadina smatrana jedinim načinom koji predstavlja platno na kojem se najlakše stvaraju prezentacije.
Iako su neki dizajneri počeli da dodaju tamnije teme i elemente pre nekoliko godina, trend Tamnog moda je zaista zavladao web dizajnom u 2020-toj godini, a sva očekivanja su da će se trend nastaviti i u ovoj 2021. godini.

Tamni mod osim što daje dozu luksuza, smatra se da je i prihvatljiviji za  oči, takođe je odličan i za povećanje kontrasta elemente u dizajnu čini vidljivijim.

2.Kolaž

Leteći Cirkus Montija Pajtona pamtimo ne samo po urnebesnim skečevima već i po fascinantnim kolažnim animacijama.
Kolaž u web dizajnu sastoji se od upotrebe raznih medija, fontova, fotografija, ilustracija i sve to na kraju začinjeno nekom animacijom.
Rast kolaža kao koncepta u web dizajnu očekuje se u 2021 godini. Porastom dizajnera koji koriste razne aplikacije za crtanje na svojim digitalnim uređajima koji oponašaju slikarska platna kao i tehnike u klasičnoj umetnosti , digitalna umetnost postaje bezgranična.

3. Minimalizam.

Minimalizam je trend koji definitivno odbija da ode u penziju i već godinama je aktuelan i veoma zastupljen u web dizajnu.
Minimalistički dizajn zasnovan je na upotrebi samo osnovnih elemenata – kao što su osnovni oblici, čisti tekst, ograničene palete boja i prazan prostor – da bi se stvorilo nešto jednostavno i funkcionalno.

4. Ilustracija

Ilustracija je u 2020toj godini apsolutno eksplodirala kako u grafičkom dizajnu tako i u web dizajnu.

Mnogo brendova, preduzeća i kreatora preuzima popularnost ilustracije i digitalne umetnosti, i mnogi od njih sada integrišu ručno crtane elemente u dizajn svojih veb stranica jedan od takvih brendova je i gucci

Još mnogi trendovi su tu poput inkluzivnosti i pristupačnosti koji stranice prave tako da budu prihvatljive svima i adaptirane za osobe sa posebnim potrebama, vodeći računa o veličini fonta, kontrastu, audio vizuelnom pristupu.
Tu je i antidizajn – nažvrljano i nabacano sve i svašta kako bi se stvorio kreativni haos, a opet u tom haosu ste uspeli  saznati sve informacije o brendu ili proizvodu čiju ste prezentaciju posetili.

Ovo je deo trendova u web dizajnu koji nas očekuju, o logo i grafičkom dizajnu ćemo u nekom narednom tekstu, a ukoliko želite web prezentaciju izrađenu prateći neki od trendova ili niste pobornici trendova i vašom prezentacijom želite  da štrčite iz mase možete nas kontaktirati.

Kreativna pakovanja

Kada kupujete verovatno u gomili stvari izaberete i stvar koja Vam nužno nije potrebna, ali ono što Vas je privuklo da stavite taj proizvod u korpu je ambalaža. Možete potrošiti gomilu novca na bilborde i reklamne kampanje, ali nekada ambalaža ima mnogo bolju funkciju.
Da bi privukla pažnju kupca ambalaža pre svega treba biti kreativna i da istakne proizvod iz gomile sličnih proizvoda, ima jedna poslovica Lepo upakovano ….. najlakše je prodati.

Evo par kreativnih ambalaža, da vidite kako su to drugi uradili možda i Vi dobijtete inspiraciju za neki Vaš proizvod.

Da li Vam treba internet prodavnica?

Često se srećem sa ljudima koji mi postavljaju pitanje: “Šta će mi online prodaja?”; “Stvara mi dodatni posao, a sasvim dobro mi ide i prodaja u lokalu.”

Ovim tekstom probaću da izvučem sve prednosti online prodaje, kao i neke mane koje retko ko spominje.


Pa da krenemo sa prednostima.

Ukoliko želite da poboljšate svoju prodaju jedan od nezaobilaznih načina da to učinite jeste pokretanje internet prodaje.

U Srbiji se konstantno beleži rast online trgovine.
Narodna banka Srbije je iznela podatke da je u Srbiji 2019-te skoro 2 miliona ljudi kupovalo nešto preko interneta, te da su transakcije u online trgovini iznosile 12,3 milijarde dinara.

U 2020 godini verovatno se može očekivati još drastičniji rast zbog cele situacije oko covid-19 virusa.

Zamislite da ste iz malog mesta u Srbiji, a da Vam je otvoreno tržište od nekoliko miliona stanovnika.
Ukoliko uspete da ugrabite samo jedan promil od ukupnog obrta iz 2019-te godine to vam je 12 miliona dinara (100.000 €) godišnje od online prodaje

Samo od angažovanja oko prodaje taj procenat može biti i veći.

Velika prednost online prodaje jeste što kupci imaju pristup Vašoj prodavnici iz bilo kog mesta i u bilo koje vreme.
Sve što im je potrebno je pristup internetu. Internet prodavnica Vam ne traži gomilu radnika, zakupljen prostor, mesečne troškove (struja, voda, grejanje), opremanje…

Pokretanje same online prodaje može Vas koštati manje nego mesečni troškovi zakupa nekog lokala.

E sada navedene su prednosti, a da li ima poteškoća ili šta su mane. Čekanje je ono što Vam neće doneti baš ništa, a oduzeće Vam vreme

Ne znam da li se neke stvari u web trgovini mogu nazvati manama jer svako otklanjanje te mane može pozitivno uticati na Vašu prodaju.

Znate da niste sami na internet tržištu i da uvek postoji konkurencija. Pokretanje internet prodaje se ne sastoji od toga napravio sam internet prodavnicu i sada čekam da neko klikne na nju.
Kao i u fizičkoj prodavnici, možda čak i više marketing igra veoma veliku ulogu.
Na intenetu niste sami osim ako ne prodajete neki jedinstven proizvod, a to je retkost tako da do onog jednog promila sa početka priče morate doći reklamiranjem kroz socijalne mreže, adwords kampanje, konkurentnosti itd…
Uvek trebate voditi računa o trendovima i tražiti način da ponudite nešto posebno što će kupce osim posete navesti i da kupe nešto na Vašem sajtu i ponovo Vam se vrate.

Nadam se da Vam je ovaj tekst koristio  i ukoliko se rešite da pokrenete internet prodaju mi Vam stojimo na raspolaganju da to uradimo za Vas i ostanemo uz Vas kako bi Vam pomogli da sve mane koje smo naveli pretvorimo u prednost.

Potrebno je samo da nas kontaktirate.

REDIZAJN HOLSTENA

Ljubitelje i poznavaoce piva verovatno će obradovati informacija da je kompanija HOLSTEN čije pivo možemo pronaći i u našim rafovima redizajnirala svog čuvenog viteza.
Da li je to uradila kvalitetno?
Sa obzirom na kompaniju koja im je radila redizajn i inspiracijom koju su pronašli u današnje fenomenalno dizajniranim etiketima CRAFT piva, može se reći da nova ambalaža i znak izgledaju mnogo lepše i detaljnije.

Kretivni direktor kompanije koja stoji iza novog Holsten logoa izjavio je povodom redizajna ” Vratili smo ponos zanata izrade piva u Holsten, usklađujući industrijsku istoriju marke sa savremenom kulturom. Crpeći inspiraciju iz luke Hamburg i odlučnu radnu etiku i direktnost svojih ljudi, novi dizajn predstavlja ličnost brenda i autentično pivsko nasleđe, kao i one koji ga piju, dok Holsten-u daje svežu privlačnost na sve većem tržištu piva”

Znak viteza sada je i okrenut na drugu stranu a ideja koja stoji iz rotiranja znaka je da vitez ide ka napred.

TRENDOVI U LOGO DIZAJNU U 2020 godini

Zagazili smo duboko u 2020-tu trebalo bi da je pravo vreme je da  se izbaci i neki tekst o trendovima u dizajnu logoa u 2020-toj godini.

Verovatno ste na mnogim blogovima ove tematike mogli još krajem prošle godine pročitati tekstove koji su se bavili trendovima u logo dizajnu. Ipak mislimo da je sredina godine pravo vreme da stvarno pokaže pravac u logo dizajnu koji je trenutno aktuelan i koji dominira.

Možda je i bolje na pola godine izvući trendove jer tada se i najbolje vidi šta su poznati i manje poznati brendovi uradili sa svojim logoima.

Da krenemo prvo o važnosti logoa!
Logo Vaš biznis čini prepoznatljivim i pravi vezu između klijenta i Vas. Putem logoa korisnik će se vezati za Vas, a logo će Vam omogućiti da Vas korisnik prepozna. 

Kvalitetno dizajniran logo može uvek biti i detalj koji će neko potpuno besplatno nesvesno reklamirati, a Vi imati koristi od toga.


MINIMALIZAM I JEDNOSTAVNOST
Minimalizam se ponovo vraća u modu, jednostavne logotipi sa čitljivim i jednostavnim fontom je ono što odlikuje ovaj tip dizajna. Lak je za upotrebu i lako se provlači kroz različite platforme. Dosta kompanija je rešilo da minimalizuje svoje logotipe.

GEOMETRIJA
U grupu logotipa koje su kompanije izabrale su i geometrijski logotipi. Mozaik, ikona ili sama tipografija takvi logotipi su definitivno u prvih 5 koji su dominirali ove godine.

GRADIENTS (Prelaz boja)

Od početka godine mogli smo na mnogim stranicama čija je tema dizajn mogli pročitati kako će Gradients dizajn dominirati u 2020-toj godini. Stepenovanje boja je najblaži prevod Gradientsa na naš jezik. Da li je takav logo dopadljiv zavisi od posmatrača. 

HAOS
Logo industriju je pogodila i doza haosa idejom da rasporedom teksta, izvrtanjem, seckanjem i ostalom igrom sa logoom stvorilo je ideju privlačenjem pažnje. Ono što se dobija privlačenjem pažnje je mogućnost da se Vaš brend zapamti.


Da se primetiti da je izostao retro stil koji je prethodnih godina bio popularan.

Možda bi gradients mogli da svrstamo u ludilo boja DISKOTEKE 80-tih, ali ništa značajno. Dominirali su uglavnom igranje fontovima, da li njihovim neobičnim izgledom, bojom, rasporedom, skaliranjem i naravno iz nekog razloga tu su bili neizbežni amblemi.

Nalazimo se tek na sredini godine do kraja se mogu još neki pravci dizajna izdvojiti, za sada toliko.

Vi ako želite da Vaš logo bude prepoznatljiv možete nas slobodno kontaktirati.

DA LI JE VREME ZA REDIZAJN SAJTA?

Redizajn internet sajta često može biti teža odluka nego kada se kreće u izradu potpuno novog internet sajta.

Možda ste primetili da se kod redizajna nekih poznatijih sajtova uvek pojavi gomila negativnih kometara korisnika kako je stari dizajn bio bolji.

Na takve stvari ne treba obraćati pažnju jer se ljudi teško privikavaju na promene.

Da li Vam je potreban redizajn sajta iako sve funkcioniše? Odgovor ćete možda naći u nastavku ovog teksta.

Da krenemo od prvog i osnovnog: tehnologija izrade i izgled web prezentacije.
Vaš sajt postoji već godinama i sve je na svome mestu, ali konkurencija je nakon Vas razvijala svoje prezentacije i samim tim vizuelno i tehnološki sajtovi su im bili napredniji.
Još do juče je flash bio sastavni deo skoro svake savremene web stranice, danas je to HTML5 dok se u najskorije vreme podrška kao i sam flash povlači iz upotrebe. To je samo jedna priča o tome koliko tehnologija napreduje.
Primetili smo da mnogi sajtovi imaju problem sa implementiranim google mapama jer je google promenio poslovnu politiku i od besplatne implementacije danas uveo implementaciju koja se plaća.

Druga i veoma bitna stvar su mobilni uređaji i prikaz sajta na mobilnim uređajima.
Od prošle 2018. godine pristup internetu putem mobilnih telefona prestigli su desktop računare.
Tako da je dizajn koji je adaptivan (responzivan) za sve uređaje putem kojeg se pristupa ključan za web prezentaciju.
Ukoliko Vaš sajt nije prilagođen mobilnim uređajima u pretragrama google će ga staviti daleko. Tako da ukoliko Vam sajt na mobilnom izgleda loše, nepravilno znaci da morate da što pre krenete u proces redizajna.

Treća stvar je loša navigacija.

Bitna komponenta sajta je navigacija. Korisnici ne Vole puno koraka (kliktanja) kako bi došli do željenih informacija.

Ukoliko na sajtu imate gomilu nepotrebnih informacija, a nije na odmet napomenuti da je već duže vremena trend “Više je manje” vreme je da krenete u proces redizajna. Osim što ćete olakšati Vašim korisnicima, sama navigacija je Važna i za SEO kako bi google lakše indeksirao Vaš sadržaj.

Kao četvrtu stvar koja je razlog da krenete u redizajn web stranica, je promena vizuelnog intetiteta.

Ovde ne treba puno napisati, potpuno je normalna stvar kod promene poslovanja ili korporativnog indetiteta prilagoditi i redizajnirati postojeću stranicu.

Da li za redizajn treba izabrati one koje su Vam radili postojeći web sajt? To je na Vama, ali ukoliko
odlučite da kompletno redizajnirate sajt koji bi se znatno razlikovao od postojećeg uvek je bolje izabrati nove ljude da Vam redizajniraju sajt i samim tim Vam uneti nove ideje.

TIPOVI LOGO-a

Izbor logo-a je jedan od značajnijih koraka pri početku bavljenja bilo kakvim biznisom i podrazumeva put od ideje na parčetu papira do toga da bude prepoznatljiv kao deo samog biznisa.
Da bi došli do savršenog logo-a nije baš lak put. Uvek treba razmisliti najmanje nekoliko koraka unapred, poput medija gde će se koristiti, brendiranja i prepoznatljivosti.

Ovim tekstom potrudićemo se da Vam  olakšamo odabir tipa logo-a za Vaš biznis.

U tekstu ćemo izdvojiti 5 ključnih tipova logo-a i jedan koji je kombinacija navedenih, sa objašnjenjima o prednostima i manama upotrebe takvih tipova logo-a.

1 – Wordmark logo

 

Wordmark (tekstualni) logo je tip logo-a koji podrazumeva isključivo naziv kompanije u vidu teksta bez ikakvih dodatnih znakova. Primer takvih logo-a je Koka Kola, Google, SONY…..

S obzirom da se za ovaj tip logo-a koristi isključivo tekst, odabir pravog fonta je jedna od ključnih stvari, a potom su tu i razmak između slova, debljina, boja, a dozvoljena je i igra slovima kako bi se dodala doza prepoznatljivosti poput logo-a kod kompanija Braun, Visa, Vans…

Prednost ovakvih logo-a je što su zahvalni za upotrebu na svim medijima.
Mana je što morate razmisliti da li samo tekstualni logo može da Vas učiniti prepoznatljivim i izdvoji Vaš biznis kojim se bavite.
Mada to i ne mora biti mana, jer dobrim marketingom možete imati jedinstveno ime u svetu biznisa kojim se bavite.

2 – Lettermark (monogram)

Očigledno živimo u digitalnom vremenu i svetskom trendu da se sve više skraćuju rečenice poput LOL, BTW, WTF…
Skraćenica naziva kompanije može biti prednost u smislu lakšeg pamćenja zatim lakog proboja na tržištu, ali se mora dosta voditi računa o izgledu logo-a.
Primere takvih logo-a imamo kod kompanija HBO, Warner Bros, Ikea, FedEx….

U ovim slučajevima logo nipošto ne sme da bude dosadan, da se upotrebi neki dosadan font jer će veoma brzo otići u zaborav.
Ne zaboravite da smo mi Vizuelna bića.

U početku ako odaberete ovakav tip logo-a, bitno je da uz logo što više promovišete puno ime Vaše kompanije. A to možete raditi kroz promotivni materijal kako bi vizuelno povezali skraćenicu sa Vašom kompanijom.

3 – Abstract Mark

Za razliku od letter marka ili wordmarka, ovaj logo predstavlja simbol ali dizajniran za Vas. Ovakav simbol ne mora predstavljati baš posao kojim se bavite ali može predstavljati nešto specifično što je vezano za Vaš brend.

Tako imamo logo-e kompanija poput AirBnb, Nike, Pepsi…

Prednost ovakvih logo-a je što lako možete predstaviti komunikaciju sa Vašim brendom, a samim tim što je dizajniran za Vas odlikuje ga prepoznatljivost i jedinstvenost.
Pažnja o detaljima je presudna kod ovakvih logo-a i mora se voditi računa da se ovakvim dizajnom ne prenese pogrešna poruka.

4 – Maskota

Kada se spomene maskota obično se pomisli na sport, ali postoje i logo-i koji ne spadaju u tu kategoriju poput logo-a Mišelina, KFC-a, Pringlesa, mr Propera.

Maskota se smatra “Family-frendly” logom. Maskota kao odabir logo-a može pretstavljati istureni PR Vašeg brenda jer će kroz marketing većina ljudi biti usredsređena na maskotu, a dopadljivost Vaše maskote privući će i korisnike ka Vašem brendu.

Prednost ovakvih logo-a je što su idealni ukoliko je poslovanje posvećeno deci, jer se oni uglavnom poistovećuju sa imaginarnim likovima pa tako i sa maskotom, potrebno je samo da zamislite lika obučenog u Vašu maskotu kako maše i reklamira Vašu kompaniju i decu koja vuku roditelje za rukav da ih odvedu tamo ili kupe taj proizvod.
Kod ovakvih logo-a se mora voditi računa o dizajnu maskote i da postoje i druga tržišta u čiju interesnu grupu ne spadaju samo deca.

5 – Amblem

Amblem kao logo predstavlja idealne logo-e gde se može iskazati umetnost, kreativnost, a Vaš biznis prikazati na najlepši mogući način.
Ovakvim logoom se najlakše iskazuje vrednost, tradicija, ekskluzivnost, trajnost i uglavnom ih nalazimo kod kompanija koje drže do tradicije poput proizvođača alkoholnih pića (pivo, vino, viski) ili kod kompanija koje žele da stvore brend koji ukazuje na porodičnu tradiciju poput kompanija Harley Davidson, Lamborgini, Alfa Romeo…

Kod ovakvih logo-a treba obratiti pažnju na smanjivanje dimenzija jer obično se u takvim slučajevima ne vide jasno. Zbog toga je poželjno da uz ovakav logo imate i lettermark ili neki drugi tip logo-a koji će se prikazivati umanjen i koji će biti vezan za Vaš brend. Primer možete videti na slici.

6- Kombinacija

Naziv ovavih tipova logo-a sam po sebi objašnjava kakav je to tip.
Kombinacija omogućava lak rebrending – ime Vaše kompanije kombinovano sa simbolom biće povezano kao jedno, tako da će na kraju Vaši klijenti samo kroz simbol prepoznati Vaš brend.
Ključna stvar kod ovih logo-a je pravilan odabir simbola, tako da i obični simboli iz svakodnevnog života klijente mogu asocirati na Vas. Uzmimo primer Lacoste i koliko Vas slika krokodila podsvesno može asocirati na brend , slično je i kod Pume.

Kod ovakvih logo-a treba obratiti pažnju na svaki detalj, od fonta do simbola kako bi se što jasnija poruka poslala. Kod ovog tipa logoa je problem i u tome što mnogo kompanija u svom logo-u ima lava, orla, srce, makaze…te je teško biti jedinstven.

Nadamo se da smo Vam pomogli ovim tekstom da lakše odaberete tip logo-a za Vašu kompaniju.

Svakako mi možemo dizajnirati logo za Vas.