Internet prodavnica ?!?

Često se srećem sa ljudima koji mi postavljaju pitanje: “Šta će mi online prodaja?”; “Stvara mi dodatni posao, a sasvim dobro mi ide i prodaja u lokalu.” ; “Da li mi treba izrada internet prodavnice?”

Ovim tekstom probaću da ukažem na neke prednosti online prodaje u današnjem digitalnom dobu, ali i neke od mana koje se obično ne spominju kada je u pitanju online prodaja.


Po običaju uvek se treba krenuti od lepih stvari, a to su prednosti vlasništva internet prodavnice.

Ukoliko želite da poboljšate svoju prodaju jedan od nezaobilaznih načina da to učinite jeste pokretanje internet prodaje.

U Srbiji se konstantno beleži rast online trgovine, samim tim i broj online prodavnica.
Narodna banka Srbije je iznela podatke da je u Srbiji 2019-te skoro 2 miliona ljudi kupovalo nešto preko interneta, te da su transakcije u online trgovini iznosile 12,3 milijarde dinara.

U 2020 godini verovatno se može očekivati još drastičniji rast zbog cele situacije oko covid-19 virusa.

Zamislite da ste iz malog mesta u Srbiji, a da Vam je otvoreno tržište od nekoliko miliona stanovnika.
Ukoliko uspete da ugrabite samo jedan promil od ukupnog obrta iz 2019-te godine to vam je 12 miliona dinara (100.000 €) godišnje od online prodaje

A procenat može biti i veći i zavisi samo od Vas i angažovanja oko prodaje jel samo otvaranje web stranice sa Vašom online prodajom ne znači da ćete prodavati odmah, ali o tome ćemo u manama.

Velika prednost online prodaje jeste što kupci imaju pristup Vašoj prodavnici iz bilo kog mesta i u bilo koje vreme. A sve što im je potrebno je pristup internetu.
Internet prodavnica Vam takođe ne traži gomilu radnika, zakupljen prostor, mesečne troškove (struja, voda, grejanje), opremanje lokala, tako da uz minimalna ulaganja mesečno za održavanje imate Vaš “objekat” u najvećem “gradu”.

Pokretanje same online prodaje može Vas koštati manje nego mesečni troškovi zakupa nekog lokala.

E sada navedene su neke od prednosti, a da li ima poteškoća ili šta su mane možete pročitati u nastavku.

Nisam siguran da li se neke stvari u Veb trgovini u odnosu na klasičnu trgovinu mogu nazvati manama, ali ih ipak ima.

Znate da niste sami na internet tržištu i da uvek postoji konkurencija. Pokretanje internet prodavnice se ne sastoji od toga “Hej, napravio sam internet prodavnicu i sada čekam da neko klikne na nju”.

Kao i u fizičkoj prodavnici možda čak i više marketing igra veoma veliku ulogu u samom plasiranju Vaše internet prodavnice.
Na intenetu niste sami osim ako ne prodajete neki jedinstven proizvod, a to je retkost tako da do onog jednog promila sa početka priče morate doći reklamiranjem kroz socijalne mreže, adwords kampanje, konkurentnosti itd…


Uvek trebate voditi računa o trendovima i tražiti način da ponudite nešto posebno što će kupce osim posete navesti i da kupe nešto na Vašem sajtu i ponovo Vam se vratiti kako bi ponovili neku kupovinu.

Jedna od mana je i nepoverenje kupaca u srbiji u plaćanju platnim karticama online, tako da se dosta transakcija još uvek odvija pouzećem. Tu su još i skupe poštarine, zatim nekada kupci ne podignu robu pa to spada u trošak… ali svakako je beznačajno sa obzirom na ostale uštede kod online prodaje.

Nadam se da Vam je ovaj tekst koristio i ukoliko se rešite da pokrenete internet prodaju mi Vam stojimo na raspolaganju da to uradimo za Vas i ostanemo uz Vas kako bi Vam pomogli da sve mane koje smo naveli pretvorimo u prednost. Veoma povoljno ćemo Vam izraditi online prodavnicu i biti uz Vas kao podrška u razvoju iste.

Ono što je potrebno je samo da nas kontaktirate i mi ćemo Vam dati najpovoljniju ponudu za Vašu internet prodavnicu.