Niko nije mogao da predvidi burne događaje 2020. godine i kako će oni uticati na svaki aspekt naših života, ali neosporno je da je uticaj pandemije ubrzao prelazak na digitalni svet.
Svake godine prateći šta agencije pišu o trendovima, moglo se pročitati da se očekuju razne promene u tehologiji i dizajnu, ali ove godine se trendovi nastavljaju tako da možemo primetiti nastavak tamnog moda, minimalizma….
Jedina razlika je u tome što se fokus malo više stavlja ne inkluziju web prezentacije i prilagođavanje osobama sa posebnim potrebama kao i adaptaciji svega na online poslovanje, uvođenjem interaktivnih soba, prodavnica , online komunikacije.
Pa da izdvojimo par trendova koji su novi ili se očekuju u 2021 godini.
1. Tamni mod
2. Kolaž
3. Minimalizam
4. Ilustracije
1.Tamni mod.
Dugo je u web dizajnu bela pozadina smatrana jedinim načinom koji predstavlja platno na kojem se najlakše stvaraju prezentacije.
Iako su neki dizajneri počeli da dodaju tamnije teme i elemente pre nekoliko godina, trend Tamnog moda je zaista zavladao web dizajnom u 2020-toj godini, a sva očekivanja su da će se trend nastaviti i u ovoj 2021. godini.
Tamni mod osim što daje dozu luksuza, smatra se da je i prihvatljiviji za oči, takođe je odličan i za povećanje kontrasta elemente u dizajnu čini vidljivijim.
2.Kolaž
Leteći Cirkus Montija Pajtona pamtimo ne samo po urnebesnim skečevima već i po fascinantnim kolažnim animacijama.
Kolaž u web dizajnu sastoji se od upotrebe raznih medija, fontova, fotografija, ilustracija i sve to na kraju začinjeno nekom animacijom.
Rast kolaža kao koncepta u web dizajnu očekuje se u 2021 godini. Porastom dizajnera koji koriste razne aplikacije za crtanje na svojim digitalnim uređajima koji oponašaju slikarska platna kao i tehnike u klasičnoj umetnosti , digitalna umetnost postaje bezgranična.
3. Minimalizam.
Minimalizam je trend koji definitivno odbija da ode u penziju i već godinama je aktuelan i veoma zastupljen u web dizajnu.
Minimalistički dizajn zasnovan je na upotrebi samo osnovnih elemenata – kao što su osnovni oblici, čisti tekst, ograničene palete boja i prazan prostor – da bi se stvorilo nešto jednostavno i funkcionalno.
4. Ilustracija
Ilustracija je u 2020toj godini apsolutno eksplodirala kako u grafičkom dizajnu tako i u web dizajnu.
Mnogo brendova, preduzeća i kreatora preuzima popularnost ilustracije i digitalne umetnosti, i mnogi od njih sada integrišu ručno crtane elemente u dizajn svojih veb stranica jedan od takvih brendova je i gucci
Još mnogi trendovi su tu poput inkluzivnosti i pristupačnosti koji stranice prave tako da budu prihvatljive svima i adaptirane za osobe sa posebnim potrebama, vodeći računa o veličini fonta, kontrastu, audio vizuelnom pristupu.
Tu je i antidizajn – nažvrljano i nabacano sve i svašta kako bi se stvorio kreativni haos, a opet u tom haosu ste uspeli saznati sve informacije o brendu ili proizvodu čiju ste prezentaciju posetili.
Ovo je deo trendova u web dizajnu koji nas očekuju, o logo i grafičkom dizajnu ćemo u nekom narednom tekstu, a ukoliko želite web prezentaciju izrađenu prateći neki od trendova ili niste pobornici trendova i vašom prezentacijom želite da štrčite iz mase možete nas kontaktirati.